Shop More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
September 11, 2011
Image Size
4.7 MB
Resolution
643×6656
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
47,698 (5 today)
Favourites
2,454 (who?)
Comments
333
Downloads
1,173
×
SAI Anime Coloring Tutorial by Shei99 SAI Anime Coloring Tutorial by Shei99
god..this file is big...:O

....i'm...really sorry if it's not very good tutorial lol~ (and pretty messy tbh.) it's my first time. Since some asked me to make it, i thought i should just go ahead. if you have anymore question just ask me lol. I'm pretty sure i left alot out.

It's not that hard to paint using SAI, after you get used to the brushes, it should be easy. Do practice pictures with others line art if need to get used to it. Don't worry if you mess up, EVERYONE STARTED OUT A NOOB :P we learn and get better lol. Art is 90% practices after all.

this is the final product.

[link]
-----------------------------------------

BECAUSE I REACHED 1000 WATCHERS, UNTIL OCTOBER 7th,  I'M TAKING 20% OFF ALL COMMISSION PRICES!!

Base prices for the commission now for limited time

Base prices for the commission
Full illustration - now $20
Full character with no BG - $12
Half body full illustration - $16
3 Chibis - $12
Digital Sketch - $7


more infos here. [link]
Add a Comment:
 
:iconshinkurasha:
Shinkurasha Featured By Owner Aug 30, 2014  Student Traditional Artist
Thank you very much. This has helped me greatly
Reply
:iconnastia31:
Nastia31 Featured By Owner Dec 30, 2013  Hobbyist General Artist
Arigato^^ This help me a lot & nice(~) tutorial. I like those chibis, they're SO Kawaii ^3^
Reply
:iconmugen-art-form:
Mugen-Art-Form Featured By Owner Nov 22, 2013  Hobbyist Digital Artist
hi, first of all dood great tutorial, it's very helpful and entertaining. good job on that,
second I wanna ask, when you did the hair, was the "inside"of the hair outline the only thing you erased an not all of it?
also do you lower your lineart opacity when you're about to merge it all?
Reply
:iconshei99:
Shei99 Featured By Owner Nov 30, 2013
Sorry for late reply. Yeah I lower my lineart opacity by -10% or so. I usually just erase the inner lines and keep the outer lines of the hair. 
Reply
:iconmugen-art-form:
Mugen-Art-Form Featured By Owner Nov 30, 2013  Hobbyist Digital Artist
it's okay, you might be busy or something, I appreciate getting back to me XD
thanks, do you change the color of the lineart like the clothes, skin etc X(
I
Reply
:iconshei99:
Shei99 Featured By Owner Dec 5, 2013
These days I usually use brown for skin and shade darker than the clothes' color for my lineart. I don't like thick lineart tho so I like making it less visible but you can keep the color black if you want. ^^
Reply
:iconmugen-art-form:
Mugen-Art-Form Featured By Owner Dec 5, 2013  Hobbyist Digital Artist
is you skin palette close to the light/white part? cause mine is
and that makes giving the light color difficult cause I can't put white but
anything else I use kinda won't show X( plus I need the white for highlight
and sadly I can't use the surrounding for reflection light sometimes and
now I'm rambling and sorry if it's confusing ,,oh and my lineart
sometimes is .07 which is the lowest I can get yet it's still visible XD
Reply
:iconshei99:
Shei99 Featured By Owner Dec 6, 2013
Yeah my skin palette is usually pale. I use darker orange shade for shadow and blend in a little pink, lighter orange, or grayish blue to make the shadow look more colorful. 
If you don't know what color to use look at other artists pics and borrow that color scheme until you get the one you want. ^^
Looking at others works is really good way to learn and practice. 




Reply
:iconmugen-art-form:
Mugen-Art-Form Featured By Owner Dec 6, 2013  Hobbyist Digital Artist
oh yeah, wow thanks, I nver thought of orange, I usually pick yellow-ish
I still got a long way, Im pretty much color impaired XD

I try to get away from that habit of looking a other peoples color style
but I guess I need to learn it before I could master it XD

I regret not paying attention to anything related to art at school XD
Reply
:iconshei99:
Shei99 Featured By Owner Dec 14, 2013
It depend on lighting. 
I use orange and pink if the lighting is really bright. For darker lights, I like purple and blue tone mix into the shadow :3

LOL yeah but art is mostly self learn anyway. You just need to do observations and get good references. Do you have Pixiv account? www.pixiv.com/
You should get one. There are alot of great artists on there 
Reply
(1 Reply)
Add a Comment: